Comunicare

Sinceritatea este eficienta in comunicare

in a nutshell: Sinceritatea este cea mai buna 'arma' pe care o poti folosi in relatia cu un partener de business.

Fiind invitat la un training de comunicare, conjunctura m-a adus fata in fata cu unul dintre protagonisti. Si coplesit de avalansa de antreprenori din jurul meu, m-am gandit ca stau putin, din politete, si apoi plec, nefiind nicidecum fan-ul genului acesta de evenimente.
M-am razgandit rapid, intrucat omul era intr-atat de clar in ce enunta incat absorbea audienta, chiar daca aborda simultan multiple subiecte.
Curios, la sfarsitul speech-ului l-am intrebat cum face asta…iar raspunsul venit a fost la fel de cursiv ca si training-ul in sine.

Iau un fapt, spun ce simt/cred despre el si proiectez o rezolvare sau o interpretare care lasa loc dialogului.
Restul, il face interlocutorul. Eu doar tac.
Pentru mine, e solutia ideala pentru orice deschidere/mentinere de conversatie sau pentru rezolvarea unui conflict. Sau, daca vrei, pentru comunicare in general.
Poti sa-i zici 3F daca vrei – Fact, Feeling, Future

fapte, cum le percepi si ce urmeaza – sau regula celor 3F

Am zambit si-am plecat, intrucat a doua zi incepeam devreme.
In ziua urmatoare, cred ca la al saptelea mail, unul greu de tot, mi-am amintit de protagonistul serii precedente.
Si-am zis sa-ncerc ce tocmai invatasem, ca mai mult rau nu am cum sa fac.
Fara bla bla, fara bullshit, stii, de fapt nu e vina noastra, ca e vorba de conjunctura …etc.
Situatia de fapt, ce simt si ce as vrea sa se intample in viitor.

__

Draga Client, Suntem intr-un moment in care este evident ca relatia noastra schiopateaza.  Pentru noi este un moment extrem de delicat …. si simt ca tergiversarea acestei situatii nu este benefica pentru niciunul dintre parteneri. Mi-a dori sa lucram impreuna pentru a gasi o rezolvare. …


sinceritatea este cea mai buna ‘arma’

Raspunsul a fost epic, fiind evident ca dincolo de problema punctuala, niciunul nu voia sa “omoare” relatia in realitate. 
Iar conversatia ce a urmat a declansat o relatie exceptionala si o amicitie profesionala ireprosabila.
Care inca functioneaza.

Apoi, am facut o prezentare, tot cu acelasi client. La fel! Zambete, strangeri de mana si un mic success.
Cred ca pe-atunci, povestind celor din jur, cineva mai luminat ca mine i-a spus “fat free communication”. Un fel de no bullshit, daca vrei …
Am realizat ca fff-ul asta este ca un ingredient cu arie larga de aplicare, inclusiv pentru branduri.
Dupa ani si ani de exersat, am curajul sa spun ca e chiar rule of thumb.


Sigur, exista si reversul medaliei … doar imagineaza-ti ce s-ar intampla cu un brand oarecare care spune ca apa nu-i de la mare adancime….da’ o sa fie bine!

Dar eu sunt mai optimist din fire si pornesc de la premisa ca sinceritatea nu dauneaza. Ba’ chiar solidifica relatiile si construieste fundatii acolo unde este nevoie.

Altfel, folosesc povestea asta cu fact, feeling, future de atat de mult timp aproape ca uitasem de ea.
Pana sa citesc articolul asta Anatomy of a near-perfect email care m-a facut sa zambesc si sa scriu asta.
E tot cu 3 de F, putin altfel dar la fel 🙂 .
Poate v-ajuta! 

[ na: pentru cei mai curiosi, de fapt sunt patru de F si e cu mult frumos ]

+ Adauga comentariu

Ma poti gasi pe:

Articole recente

Etichete